media-hysteri!

Har en liten sjukling här hemma med en feber som pendlar mellan 39.4-40.1 usch när jag såg att febern passerat 40 igår, jag blev galet rädd och ringde direkt till 1177 men självklart skulle jag bara vänta och se. Då tänker jag såhär, vad är problemet med media!? Dom säger att man ska söka hjälp så fort man får jättehög feber, jag ringde och blev tillsagd att vänta. Fick även höra att den nya influensan inte ger värre symtom än en vanlig influensa den kan även ge lindrigare symtom. Isolde kanske är en av dom som drabbats av den nya influensan. Stackaren. Självklart vill jag veta men tänker inte gå och sätta mej på vårdcentralen. Hon är ju pigg trots den höga febern. Imorrn när jag ska jobba natten så får Isolde vara hemma med sin pappa.

Självklart är jag medveten om att media ofta är ute efter att skapa en hysteri bland sveriges befolkning och tyvärr trots att alla vet hur dom fungerar så går man ju på nya saker gång på gång. Tidningsrubrikerna ger det första intrycket och självklart vet media detta och spär på extra mycket. Man kan ju bli förbannad för mindre.

Dagen kommer att bestå av städning, mys med min sjukling, promenader med lilla pricken och ikväll hoppas jag på att få lite gjort på min inlämning. Vill bli klar så snabbt som möjligt med allt detta nu. Om tre veckor är jag klar. Då tar jag min examen, den första någonsin :) Äntligen.. Ska visserligen fortsätta läsa lite till men jag har en examen bakom mig och jag kommer vara så nöjd.

Nu ska jag se på Nalle puh med min sjukling..



Till sist så vill jag skänka en tanke till en vän som i fredags förlorade sin lilla dotter, endast två dagar gamal. Livet är bra orättvist ibland. Johan jag är så ledsen för er skull. Må er lilla Ellie-Alice vila i frid. Ni finns i mina tankar..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0