Onsdag..

Prov imorrn och jag har inte pluggat allt för mycket, det kommer lixom saker "emellan" hela tiden. Antingen ska jag ner i tvättstugan eller så vaknar Isolde som förövrigt inte är helt kry än. Ligger och nattar om henne just nu faktiskt och jag som verkligen hade hittat motivationen för att plugga men nej nu istället ligger jag här bloggar och har en långväga konversation ända från Norge minsann. Det är roligt egentligen hur livet kan arta sig. Det blir aldrig som man tänkt sig och trots att man vet att det ofta blir bättre så gräver man ner sig och sörjer sånt som inte är värt att sörja. Det är iaf skönt att man någon gång kommer på hur man velat och längtat för att sedan må bättre med sådant som absolut inte var tänkt.

Håller på att tvätta med. Det sista ligger i maskinen och i torktumlaren. Skönt när det e klart. Provet börjar inte förän ett imorrn så jag planerar en lång kväll med skolböckerna och likaså förmiddagen imorrn med. Det kommer säkert gå galant i slutändan, det enda som oroar mig är alla latinska ord.

Fått schemat idag för första veckan på praktiken. Jobbar måndag, tisdag och fredag natt nästa vecka. En riktig mjukstart med två nätter i rad bara. Skönt. Antar att det inte kommer bli för många nätter till per vecka och all denna lediga tid väger verkligen upp att man ska jobba natt och vara ifrån min älskade prinsessa. Pappa kommer att sova här så att Pricken slipper sova själv och lillan hon ska vara på dagis. Kommer kännas oerhört skumt att hon ska ligga och sova där medans jag är i full färd att jobba. Men vad gör man, nu kommer jag iaf få mycket mer ledig tid med henne än om jag skulle jobbat varje dag.

Böckerna kallar nu igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0